O porție de " bucătăreală"

 Cum am spus și în prima mea postare, imi place mult să gătesc, dulciurile fiind slăbiciunea mea. Azi vreau să vă prezint una din prăjiturile mele preferate:Lava cake.

Prima oară când am auzit de desertul acesta nu am fost prea incantata de idee: prăjitura mancată caldă cu sos fierbinte de ciocolată înăuntru, dar când am luat prima linguriță am spus ca am gustat "fericire la farfurie". În zilele următoare am zis ca trebuie neapărat sa încerc să fac și eu și mi-a ieșit incredibil. Iată cum:

Pentru 8 porții aveți nevoie de 3 ouă, 3 linguri de făină și 3 linguri de zahăr. Mai aveți nevoie de 200g de unt și de 400 de grame de ciocolată neagră. Amestecați cu un tel ouăle, făina și zahărul până obțineți o compoziție omogenă, fină, cremoasă. Puneți la topit untul și ciocolata (împreună) apoi amestecați-le cu compoziția obținută anterior. E important să turnați câte puțin si încet, amestecând cu grijă, altfel riscați să transformați ouăle în omletă, ciocolata și untul fiind calde. Pentru copt puteți folosi fie forme din ceramică ori porțelan, fie forme de unică folosință, din aluminiu. Oricum ar fi, e important să le ungeți cu unt sau să presărați zahăr peste ele, ca să nu se lipească prăjiturile de pereți. Umpleți formele cu amestec pentru prăjituri. Așezați-le într-o tavă și puneți-le în cuptorul încins la 200 de grade Celsius. Lăsați-le acolo pentru 10-12 minute. Pentru a vedea ca sunt gata trebuie să fiști atenti si sa vedeti daca pe   suprafața prăjiturilor apar niște mici crăpături . Puteți să adăugați siropuri dulci la desert, o linguriță de înghețată ori niște fructe de padure.

Sper ca această rețetă să vă facă curioși si sa o încercați și voi.




Comentarii

Postări populare