Portugalia 2017

Plina de entuziasm si energie pozitiva, gata de mers mult pe jos si de stat la soare, cu playlist ul facut cu muzica traditionala, in sfarsit am ajuns in Portugalia dupa 4 ore de zbor. Oricate poze am vazut inainte, oricate descrieri am citit, nu se compara cu aerul specific, cladirile colorate si strazile inguste care ma inconjurau.
Deoarece vacanta asta a fost bine planificata si toate locurile importante erau pe lista de bifat, am fost nevoiti sa inchiriem o masina.

Prima oprire a fost in Porto. Al doilea oras ca marime din Portugalia aflat in nordul tarii.
 Acolo am stat 3 zile. Prima zi nu as putea sa o numar pentru ca eram cu totii obositi si am iesit doar seara in reunoasterea cartierului.
 Muzica peste tot in jur, lume vesela, racoare si  tot felul de mirosuri apetisante ..sau poate imi era doar foame.
 A doua zi am plecat de dimineata si am batut orasul de la un capat la altul, ne-am plimbat mult, am admirat peisajul ca scos din tablou si  bineinteles ne mai odihneam mancand putin. 







 A treia zi, de dimineata  am plecat special sa prindem racoare si nu prea multe aglomeratie spre Libraria lui Harry Potter. Libraria aflata in centrul orasului, langa Universitatea din Porto  unde J.K. Rowlling, fiind profesoara la universitate,  venea sa se relaxeze la libraria de langa, construita si aranjata in  stil vechi, cu o arhitectura spectaculoasa, acest loc inspirand-o sa scrie faimoasa carte.





 In aceeasi zi am plecat spre Coimbra, un oras micut cunoscut pentru Universitatea  din Coimbra aflata in Patrimoniul Unesco.
 Universitatea veche, dateaza din anul 1537 a fost unul din cele mai spectaculoase obiective pe care le-am vizitat aici. Cel mai tare m-a impresionat biblioteca, construita pe trei etaje fiind una din cele mai luxoase biblioteci din intreaga lume, datorita picturilor si sculturilor care dau un incaperilor un aer maiestos.


 Si al doilea lucru care m-a fascinat si care probabil m-a impresionat in mod special pentru ca am fost singura din grup care a dus la bun sfarait misiunea, a fost urcatul in turnul universitatii, cel mai inalt punct din oras care duce la o minunata panorama a intregii zone. La intrare am fost intrebata daca sufar de probleme cardiace sau daca sunt claustrofoba, pentru ca am avut de urcat 184 de scari( le-am numarat de 2 ori, dar mie nu mi-au iesit asa!), inguste si spiralate. Dar intr-adevar peisajul te lasa fara aer( nu stiu inca daca doar in cauza peisajul sau si din vina scarilor).




 A doua zi a plecat spre mare. Adica spre ocean, dar el fiind mare asa i-a ramas numele. Statiunea unde am stat se numeste Albufeira, am stat 6 zile dintre care una prierduta pe drum, 3 la ocean, una la piscina si una la un parc acvatic.
 Aici am ajuns la cea mai frumoasa plaja pe care am vazut-o vreodata, cum s-ar spune "plaja salbatica" nimic amenajat si parca rupta din paradis.


Si acum am ajuns la cea mai frumoasa parte a vacantei si chiar a vietii mele pana acum. La parcul acvatic.
 Aici erau piscine si tot felul de tobogane si trambuline, dar si diverse spectacole cu animale: delfini, lei de mare si foci, papagali, bufnite si alte nebunii.
 Ei bine la cat de sensibila sunt eu, la spectacolul cu delfini mi-au dat lacrimile de emotii la cat de frumos era si la ce interactiune vedeam ca exista intre delfini si instructori.  Parintii mei nu au spus nimic, se uitau si vorbeau intre ei..bine.
Dupa cateva ore de stat prin parc ajunsesem la concluzia ca as vrea sa fac poza cu delfinii. Le-am zis alor mei si nu pareau prea incantati si dornici sa ne duca. Ei si Eva, sor mea am tras si am tras de ei pana ne-au dus la ghiseul unde se  puteau face rezervari pentru mers la facut poze cu micutele animalute. Cand ajung acolo doamna intreaba care dintre noi urmeaza sa inoate cu delfinii. Pe langa faptul ca am ramas socata si nu stiam cum sa reactionez si ce sa zic,  au inceput sa imi tremure genuchii si am inceput sa plang de fericire. Nu imi venea sa cred.
 Ei bine, aceasta experienta nici nu cred ca o pot descrie, a fost absolut magica si cu siguranta de neuitat.





Si in final am ajuns in Lisabona din nou unde am stat 3 zile. Un oras superb cu strazi specaculos de abrupte, inguste si intortocheate. Casute mici, multe si colorate si multe tramvaie care urcau si coborat stradutele si care completau peisajul. 

M-a fascinat complet podul Vasco da Gama, un pod de 17 km care trece raul Tagus. 

Si aici ne-am plimbat mult si am cascat ochii in stanga si dreapra fiind deseori furati de peisaj.
In a doua zi, am plecat din Lisabona undeva in aropiere, in Sintra si am vizitat Palatul Pena, care atata spectaulos, colorat si mare, undeva  sus in varful dealului unde este o indreaga panorama asurpa imprejurimilor.

Dupa, am ajuns la capatul Lumii. Cabo da Roca. Este cel mai vestic punt al Europei Contintale. Da, pe vremuri, inainte de a se descoperi America chiar era considerat capatul lumii. Din nou, si aici, o panormala care ne-a lasat fara cuvinte. O intindere nesfarsita de ocean, insotita de un vant puternic.

(In directia in care aratam, peste ocean este New York ul)

 In ultima zi am vizitat stadionul echipei Lisabonei,  care are ca si mascota un vultur, gradina zoo unde mi-am facut un nou prieten si la finalul zilei am ajuns la aeroport sa ne intoarcem acasa. 




Concluzii dupa aceste 2 saptamani: 
• Oceanul este mult mai puternic si rece decat marea
• Architectura oraselor, implicit arhitectura Lisabonei este diferita de ce am mai vazut pana acum si  e foarte spectaculoasa si frumoasa
• Am interactionat cu mai multe animale decat credeam ca o sa ajung vreodata 
• Portugalia este o  tara merita vizitata
• O vacanta de neuitat

Comentarii

Postări populare